zaterdag 14 april 2012

Onderweg 1 (Geniet)

Onderweg kom je, als je goed om je heen kijkt, de mooiste aanwijzingen tegen. 
Dit bordje kwam ik in Delft tegen. Het is zo maar door iemand op een muurtje gehangen, om passerende mensen er op te wijzen dat je elke dag bewust moet zijn dat het leven eindig is. En om je er aan te herinneren er volop van te genieten. Aangezien ik jullie ook zo gun om van het leven een feestje te maken, heb ik dit bordje even ter herinnering in je beeldscherm voor jou opgehangen.

maandag 9 april 2012

Kaleidoscoop

Als klein meisje vond ik het al fascinerend om door een kaleidoscoop te kijken. Nu kan je als je wilt op je computer er mee spelen. Kijk hier en bekijk de diverse plaatjes door links onder op het rode knopje te klikken en vervolgens op het beeldscherm te klikken, vasthouden en te schuiven.  
Heerlijk hè om nu de realiteit eens bewust mooier en anders waar te nemen.

zondag 8 april 2012

Zand

Waar de blanke top der duinen
Schittert in de zonnegloed
En de Noordzee vriendelijk bruisend
Neêrlands smalle kust begroet
Juich ik aan het vlakke strand: (bis)
'k Heb u lief, mijn Nederland! (bis) 



Deze tekst van een heel oud Hollands liedje, waar de blanke top der duinen etc., wordt voor de duinen, langs de kust van Kijkduin naar Scheveningen weer waargemaakt. Volgens de deskundigen is de  vergrassing, verstruweling en verbossing een probleem van dit duingebied. Er was nauwelijks meer een blanke duintop te bespeuren en wordt daarom afgegraven. Beloofd is, dat het op termijn prachtig wordt en zullen de oorspronkelijke dieren en begroeiing weer terug komen.
Voorlopig vliegt het zand bij wind om je oren. Een bijkomend voordeel want je wordt heerlijk gescrubd  voordat je op het strand met een super schoon en zacht velletje een zonnebad neemt. Het doet mij denken aan een opbeurende tekst die ik ergens gelezen heb;  


When people hurt you over and over,
think of them like sandpaper. 
They may scratch you and hurt you a bit 
but in the end, you end up polished 
and they end up useless.




Lente 2011
Lente 2012








maandag 2 april 2012

Heelal

Afgelopen weken heb ik 's avonds, dankzij de heldere hemel,  genoten van Jupiter en Venus die in deze periode heel duidelijk zichtbaar waren. 
Toevallig stuitte ik op deze foto van het heelal. Klik op hier op heelal en je kunt via zoom.it de onderstaande foto nog beter bekijken door  er overheen te scrollen en vooral ver in te zoomen.  Ongelooflijk veel sterren, planeten, etc staan boven ons hoofd te schitteren. Om stil van te worden.