dinsdag 14 februari 2012

Valentijn


water


aarde
Tijdens de vorstperiode heb ik dit 'coole' hart gemaakt en buiten opgehangen.
Soms maak je perioden in je leven mee die niet cool zijn maar juist je hart doen bevriezen, of waar je hart van in de knoop raakt. Vaak krijg je dan het goed bedoelde advies het probleem wat luchtiger te bekijken. 
'Mijn hart' begint met de dooi een beetje te druppelen en lijken op tranen.  Huilen helpt de boel ook een beetje, in dit geval wel heel erg, oplossen en laat uiteindelijk het nare gevoel verdwijnen.
De elementen bestaan uit; water, aarde, lucht maar ook uit vuur! Speciaal voor jullie mijn Valentijnsgroet (klik op het woord en zet je beeldscherm op volledig en geniet), in de hoop dat het laatste element ook jullie vuur geeft!






lucht

maandag 13 februari 2012

winter


Winter
Winter. Je ziet weer de bomen 
door het bos, en dit licht 
is geen licht maar inzicht: 
er is niets nieuws 
zonder de zon.
En toch is ook de nacht niet
uitzichtloos, zolang er sneeuw ligt
is het nooit volledig duister, nee,
er is de klaarte van een soort geloof
dat het nooit helemaal donker wordt.
Zolang er sneeuw ligt is er hoop.
Herman de Coninck
uit: Zolang er sneeuw ligt.
Brugge: Orion. 1975

zondag 5 februari 2012

zondag 8 januari 2012

Veerle



VEERLE; REIZENDE STRIJDSTER
Het nieuwe jaar kon niet mooier voor ons beginnen met de geboorte van onze kleindochter Veerle. Zij is op 6 januari via een keizerlijke wijze in een koninklijk ziekenhuis geboren
 en heeft van haar ouders deze prachtige naam gekregen!